Jūsų patogumui paruošėm supaprastintą paiešką. Įrašykite raktinį žodį ir raskite sau tinkantį kalbėjimą, pastraipą, rašytoją. Sąrašas atsiras suvedus nors vieną raktažodį:

Kalbėjimo potemės 2020

Konsultuojame ir rašome pavyzdinius, mokomuosius kalbėjimus jau 10-us metus, todėl galite pasikliauti mumis! 🙂  Jei kalbėjimas Jūsų mokyklai jau užimtas, parašykite mums el. paštu Potemes.lt@gmail.com, suderinsime terminą naujo pavyzdinio kalbėjimo parašymui 🙂


XIX a. pab. Lietuvių intelektualai pradėjo plėtoti lietuvių tautos identitetą per lietuvišką žodį. Pagrįskite šią nuomonę konkrečiais pavyzdžiais. – 12 klasės (VBE) kalbėjimas

Aprašymas: Šioje kalboje aptariama lietuvių tautos identiteto puoselėjimo tema, kurią tautinio atgimimo sąjūdžio metu XIXa. siekė skatinti lietuvių literatūros rašytojai bei poetai. Remiamasi to meto lietuvių literatūros atstovų kūriniais, jų ypatingais ir su tema susijusiais biografiniais faktais. Pateikiama daug argumentų, įrodančių kodėl ir kaip šiek lietuvių intelektualai puoselėjo lietuvybę ir…


Ezopo kalba buvo puiki priemonė sovietmečiu rašytojams „saugiai“ išreikšti savo nuomonę apie tuometinę situaciją. Pritarkite arba paneikite šiai nuomonei. Savo mintis pagrįskite pavyzdžiais. – 12 klasės (VBE) kalbėjimas

Aprašymas: Dėl Ezopo kalbos sąvokos ir jos svarbos Lietuvos literatūroje nesutariama, tačiau šioje potemėje sutinkama su tema, jog Ezopo kalba – įdėjo didelį indėlį išsaugant lietuviškumą bei tautiškumą. Ezopo kalba padarė įmanoma „ir vilkui būti sočiam, ir avims sveikoms“. Kaip tai įrodantys pavyzdžiai pasitelkiami lietuvių literatūros kūriniai. Aptariamas originalus stilius,…


Sovietmečio lietuvių literatūrą galima apibūdinti kaip Ezopo kalbos laikotarpį. Pristatykite kelių autorių kūrybą ir aptarkite jų kūrybos bruožus. – 12 klasės (VBE) kalbėjimas

Aprašymas: Kalboje aptariame sovietmečio lietuvių literatūrą. Jos pobūdį bei jos tikslą. Analizuojame to laikmečio autorių kūrybą, aptariame pagrindinius jos bruožus, remdamiesi pateiktais pavyzdžiais. Aiškinamės, kokią įtaką literatūros formavimuisi ir lietuvių rašytojams turėjo sovietų priespaudą, kaip tai pakeitė jos kryptį, tematiką bei stilistiką. Be to, nagrinėjame ir jos pačios poveikį lietuvių…


Svarbu žinoti vertingiausius kūrinius, kurie formavo lietuvių požiūrį į tautą ir valstybę. Pritarkite arba paneikite šiai nuomonei. Savo mintis pagrįskite pavyzdžiais. – 12 klasės (VBE) kalbėjimas

Aprašymas: Šioje kalboje aptariama kodėl svarbu žinoti vertingiausius rašytojų kūrinius lietuvių literatūroje, padėjusius formuotis žmonių požiūriui į tėvynę ir valstybę. Aptariami ir patys kūriniai, kuriuose atsispindi šios tėvynės meilės ir jos puoselėjimo idėjos. Aprašomos šių kūrinių idėjos, skatinusios tokio požiūrio formavimąsi, iškeliamos vertybės, pabrėžiamos mintys, pačių rašytojų išgyvenimai, kuriems tikriausiai…


Lietuvių literatūroje galime atrasti daug kūrinių, kurie savo laikotarpiu formavo lietuvių požiūrį į tautos ir valstybės istoriją. Savo nuomonę pagrįskite Lietuvos literatūros pavyzdžiais. – 12 klasės (VBE) kalbėjimas

Aprašymas: Šioje potemėje aptariami Lietuvių literatūros kūriniai, t.y. kokie Lietuvių literatūros kūriniai, ir kaip visgi jie formavo žmogaus požiūrį į istoriją bei jos svarbą. Kalboje remiamasi vienų garsiausių Lietuvos rašytojų kūriniais, bandant sklandžiai paaiškinti kokios tam tikru laikotarpiu šie kūriniai galėjo turėtį įtakos žmogui, jo savimonės bei požiūrio į dažniausiai…


Lietuvos literatūroje žmogaus idealų ir vertybių priešprieša yra minima ne kartą. Pateikite literatūros pavyzdžių ir aptarkite kaip ši priešprieša yra vaizduojama. – 12 klasės (VBE) kalbėjimas

Aprašymas: Kalboje pažvelgiame į lietuvių literatūroje matomą žmogaus idealų ir vertybių priešpriešą. Nagrinėdami įvairių autorių kūrinius, stebime, kokį žmogų vaizduoja kiekvienas iš pasirinktų rašytojų, kokias problemas iškelia. Sulyginame perskaitytus kūrinius, jų laikmetį ir tematiką tarpusavyje; ir mėginame atrasti esamus panašumus arba skirtumus, suprasti, kodėl jie išryškėja ir nuo ko tai…


XX a. lietuvių prozoje pradedama labiau gilintis į individo ir bendruomenės santykį. Kas iškeliamas aukščiau – individas ar bendruomenė? Savo mintis pagrįskite literatūros pavyzdžiais. – 12 klasės (VBE) kalbėjimas

Aprašymas: Skaitant XX amžiaus lietuvių prozos kūrinius, galima pastebėti, jog lietuvių rašytojai daug daugiau dėmesio skiria gilinimuisi į individo ir bendruomenės santykį. Beskaitant šį teiginį, kyla klausimas: kas tuomet yra iškeliamas aukščiau – individas ar bendruomenė, supanti individą? Beje, o kas kūriniuose parodo, jog gilindamiesi į individo ir bendruomenės santykį…


Krikščioniškoje Lietuvos literatūroje žmogaus prigimtis rodoma dvejopai: vienu atveju visuomenės priskirtas vaidmuo yra nekvestionuojamas, kitais atvejais rodoma vidinė kova dėl savo tikrosios prigimties išlaisvinimo. Kaip religija įtakojo išsilaisvinimo temą Lietuvos literatūroje? Savo požiūrį pagrįskite pavyzdžiais. – 12 klasės (VBE) kalbėjimas

Aprašymas: Šioje kalboje aptariama religijos įtaka žmogaus išsilaisvinimo temos plėtojimui lietuvių literatūroje tiek krikščioniškuose kūriniuose, tiek kūriniuose, kuriuose matoma tik dalis religinių detalių. Samprotaujama, kaip religijos samprata ir jos ideologija padeda vystyti pačią išsilaisvinimo temą bei, kaip religija paveikia patį kūrėja ir kaip tai atsispindi jo kūriniuose. Pastebimos abi jos…


Asmenybės siekis išlaikyti savo identitetą labiausiai pasireiškia ribinėse situacijose. Pritarkite arba paneikite šiai nuomonei. Savo mintis pagrįskite pavyzdžiais. – 12 klasės (VBE) kalbėjimas

Aprašymas: Dažnai sakoma, kad žmogus siekia išlikti savimi, kad ir kas benutiktų. Deja, ne visada gyvenimo aplinkybės susiklosto būtent taip, kaip individui palanku. Visgi atsidūrus ribinėje situacijoje, žmogus yra išbandomas ir patikrinamas iš įvairių pusių. Kyla klausimas: ar visada, atsidūręs ribinėje situaciijoje, individas siekia išlaikyti savo identitetą? Šioje kalboje remiamasi…


Kritinės situacijos akivaizdoje aiškiausiai matome savo prioritetus. Pateikite kelis ribinių situacijų pavyzdžius Lietuvių literatūroje ir argumentuotai aptarkite, kokie prioritetai pasirinktuose kūriniuose buvo svarbūs. – 12 klasės (VBE)

Aprašymas: Kalboje apžvelgiame Lietuvių literatūroje vaizduojamą žmogų, atsidūrusį kritinėje situacijoje, kaip keičiasi jo prioritetai, požiūris į gyvenimą, kodėl vienas ar kitas dalykas gyvenime jam tuo metu tampa svarbesnis už kitus (priklausomai nuo situacijos). Analizėje remiamės kūriniais, kuriuose stebime tų kūrinių veikėjų būklę bei požiūrį į gyvenimą duotose aplinkose,  gilinamės į…

Kodėl verta pirkti iš Potemes.lt?
  • Mokomųjų kalbėjimų rašyme turime 10-ių metų patirtį.
  • Visiems kalbėjimams yra paruošti išplėstiniai planai, skaidrės, galimi egzaminavimo klausimai bei informaciniai šaltiniai.
  • Visi kalbėjimai yra pakartotinai patikrinami profesionalaus redaktoriaus!
Ką turi pasakyti mūsų klientai?