Jūsų patogumui paruošėm supaprastintą paiešką. Įrašykite raktinį žodį ir raskite sau tinkantį kalbėjimą, pastraipą, rašytoją. Sąrašas atsiras suvedus nors vieną raktažodį:

Kalbėjimo potemės 2020

Konsultuojame ir rašome pavyzdinius, mokomuosius kalbėjimus jau 11-us metus, todėl galite pasikliauti mumis! 🙂  Jei kalbėjimas Jūsų mokyklai jau užimtas, parašykite mums el. paštu Potemes.lt@gmail.com, suderinsime terminą naujo pavyzdinio kalbėjimo parašymui 🙂

Viljamas Goldingas (biografija, kūrybos bruožai, konspektas, kalbėjimai, pastraipos)

autorio nuotrauka
Biografija

Viljamas Goldingas gimė 1911 metais rugsėjo 19 dieną. Jo gyvenamoji vieta buvo Niukvėjus, Kornvalio grafystė, besirandanti Jungtinėje Karalystėje. Šis žmogus – XX amžiaus anglų romanistas, garsus poezijos kūrėjas. Viljamas Goldingas kūryba susidomėjo dar būdamas visai mažas, tad ir rašyti pradėjo labai anksti. Jaunuolis nuo pat mažų dienų buvo gabus. Turėjo šalia savęs švietėjišką tėvą, kuris užėmė mokyklos direktoriaus pareigas. Viljamas Goldingas lankė Marlboro klasikinę mokyklą, po kurios išsilavinimo siekė Oksfordo universitete, čia studijuodamas gamtos ir anglų kalbos mokslus. Viljamas Goldingas buvo vedęs chemikę analitikę moterį. Jis dirbo mokytoju, taip pat karo metu tarnavo Britų karo laivyne. Šis žmogus buvo be galo stipriai atsidavęs kūrybai. Viljamą Goldingą žinojo visas pasaulis, jis buvo įžymus ir garsus autorius, palietęs žmonių širdis. Šis autorius daug stebėjo pasaulį, gilinosi į žmonių gyvenimus, pačius žmones, įvairius įvykius, kurie gali pakeisti žmogaus savybes ir vertybes. Pasak Viljamo Goldingo, rašytojo didysis uždavinys – perteikti žmonėms supratimą apie gėrį ir blogį, kiekvieną vesti tinkama linkme.

Kūryba ir jos bruožai

Viljamas Goldingas labai giliai analizavo kiekvieno individo jausmus, jų savybes bei įvairias vertybes, instinktus, gėrio ir blogio kontrastą, norėta išmokyti atskirti šiuos du dalykus, jog žmonių gyvenimai būtų laimingesni. Visuomenės struktūros normoms čia nėra vietos, viskas apibrėžta žmogaus egzistavimu. Autoriui labai svarbi žmogaus prigimtis, kuri sietina su žmogiškumu, dora. Nuolatos jaučiamas bei išsakomas rūpestis kitais, ypač didelis dėmesys skiriamas jaunesniajai kartai, kurios ateityje dar tik laukia nauji iššūkiai bei sunkumai, skaudūs išgyvenimo tarpsniai. Viljamas Goldingas labai aiškiai analizavo žmogaus priedermes, nuolatinį kovojimą, individo siekimus bei pasekmes, kai netenkama žmogiškumo jausmo. Keliami klausimai, į kuriuos ieškoma filosofinio, abstrauktaus atsakymo.

Kūrinių aprašymai

„Musių valdovas“

XX amžiaus anglų romanistas Viljamas Goldingas 1954 m. išleido viena pirmųjų ir labiausiai žinomų savo alegorinių romanų, pavadinimu „Musių valdovas“. Rašydamas būtent šį kūrinį, Viljamas Goldingas daug šnekėjo apie tai, kad žmonija yra sergati. Ji serga nevaldomo žiaurumo sindromu ir būdamas rašytoju Goldingas stengiasi tarsi diagnozuoti šią ligą, ją aprašyti ir pateikti visam pasauliui. Tad kūrinys „Musių valdovas“ yra viso to puikus įprasminimas. Šiame romane rašytojas rūpinasi ne tik tuometinės kartos, tačiau ir ateities kartų gyvenimo kokybe, kadangi jaunoji karta privalės mokytis iš praeitos kartos klaidų bei kurti geresnę visuomenę. Pats romanas prasideda paprastai. Miesto berniukų grupelė skrenda lėktuvu, kol galiausiai lėktuvas nepasiekęs savo tikslo trenkiasi į negyvenamą salą. Vyriausiam iš skridusių ir į šį nelaimingą atsitikimą papuolusių berniukų yra vos dvylika. Nepaisant visko, nelaimingas atsitikimas berniukų neliūdina, nes gyventi be tėvų kontrolės ir gana šiltame klimate pirmosiomis akimirkomis yra visai smagu. Tačiau laikui bėgant viskas pamažu keičiasi. Kadangi berniukų grupelė didelė, jai reikia stipraus vado. Grupelė išsirenka vadą, kaip ir derėtų civiziluoto pasaulio atstovams, tačiau po pirmųjų nesėkmingų bandymų atlikti paprastus darbus, tarp vaikinukų įsiliepsnoja dramos ir baisiausi pykčiai, kurie simbolizuoja romane labai pabrėžiamos ribos tarp žmogiškumo ir žvėriškumo atsiradimą. Po pirmųjų didžiausių nesusipratimų ir pykčių, Ralfas, gerasis vadas praranda valdžią, tad berniukų grupelė tampa visiškai nebevaldoma, visi tarsi sužvėriškėja, tampa agresyvūs. Tad valdžios imasi Džekas, toks pat agresyvus, neblaiviai valdžią vertinantis grupelės berniukas. Jo valdžia grįsta žiaurumu. Tad visi jo klauso todėl, kad bijo jo žiaurumo. Kūrinio pabaigoje viskas baigiasi sėkmingai ir berniukai galiausiai grįžta į savo namus. Iš esmės, nors kūrinys yra apie mažus vaikus, jis gali būti skirtas labai plačiai skaitytojų auditorijai. Kūrinyje netgi svarbiausi ne charakterių amžiai, vieta. Čia svarbiausia perteikta idėja, kuri atspindi žmonių žvėriškumą, gyvenimą pagal instinktus ir nemokėjimą susitvardyti. Vertybės čia praranda prasmę ir viskas tampa nyku. Svarbiausia pasiduoti savo vidiniam „aš“, kuris galiausiai tampa nebesuvaldomas. Būtent dėl savo idėjų ir pateiktų kūrinyje vaizdų romanas „Musių valdovas“ yra labai diskutuotinas objektas visame pasaulyje. Vieni kūrinyje labiausiai pastebėjo didelius nuotykius, kiti – išskirtinius bei ryškius veikėjus, dar kiti – žiaurumą ir smurtą, bet nepaisant šių faktų atskirties, juos susiejus, galima sakyti, kad tik gėriu ir visapusišku atsidavimu galima išgyventi draugiškai. Nebūtina vadovautis instinktais, prarandant svarbiausias vertybes. Šis kūrinys moko šių vertybių bei kaip verinti instinktyvų

Konspektai

Viešojo kalbėjimo baimė: DIDELĖ, bet ne tokia ir baisi…

Visi turime baimių. Dažniausiai jas sugebame užmaskuoti ar netgi su jomis susigyventi. Tačiau šiais laikais daugeliui didžiausia, neužmaskuojama ir labiausiai sudėtinga sutramdyti baimė yra ta, su kuria tenka dažniausiai susidurti. Tai viešasis kalbėjimas. Įdomu tai, kad daugelis net nesusimąsto, bet su juo susiduriame kasdien. Mes viešai kalbame bendraudami su draugais,…


10 kl. lietuvių kalbos konspektas pasiruošimui literatūroms pamokoms

Ruošiatės dešimtos klasės egzaminams, tačiau niekaip nerandate struktūrizuotos informacijos šaltinio apie visus privalomus autorius? Siūlome jums puikią išeitį – visų dešimtos klasės privalomų autorių konspektą. Šis konspektas jums padės pasiruošti egzaminams kur kas lengviau. Kaip? Atsakymas paprastas! Šis konspektas – tai struktūrizuotai pateiktos informacijos apie visus privalomus dešimtos klasės autorius…


12 kl. lietuvių kalbos konspektas pasiruošimui prieš egzaminą + testai

Lietuvių kalbos konspektas abiturientams + testai žinių pasitikrinimui. Ar ruoštis lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzaminui dabar atrodo sunkiau nei atrodė iš pradžių? Informacijos perteklius įvairiuose šaltiniuose apie visus privalomus autorius apsunkina mokymosi procesą? Turime jums paruošę idealią išeitį! Pristatome jums struktūrizuotą ir išsamų dvyliktos klasės privalomų autorių konspektų rinkinį,…


Istorijos konspektas pasiruošimui prieš egzaminą + testai

Istorija – tai ko gero pats plačiausias, daugiausiai informacijos aprėpiantis dalykas mokykloje, kuriam pasiruošti trunka išties nemažai laiko. Vieniems tai sekasi daryti lengviau, kitiems – kiek sunkiau. Tačiau bet kokiu atveju, kiekvienam mokantis, yra reikalingi konspektai. Šiuo atveju paruošėme idealų variantą – išsamius ir struktūrizuotai paruoštus istorijos konspektus, kurie padės…


Biologijos konspektas pasiruošimui prieš egzaminą + testai

Biologija – tai itin išsamus ir vertingas dalykas, kurio mokantis galima sužinoti apie gyvąją gamtą bei jos dėsnius. Todėl biologija yra labai sudėtingas mokslas, kuriam pasiruošti reikalinga labai daug informacijos. Tačiau ką daryti, jeigu ruošiantis biologijos brandos egzaminui a kitam biologijos atsiskaitymui informacijos yra per daug, o šaltiniai ilgi bei…


Praktiniai šimtukininkų patarimai. Kaip efektyviai pasiruošti egzaminams?

Baigiamieji egzaminai mokykloje – tai kone pats svarbiausias kiekvieno mokinio gyvenimo įvykis, lydintis mokinį į visiškai kitą, kol kas dar nepažintą ir viliojantį, aukštesnį gyvenimo etapą. Baigiamieji egzaminai yra tarsi vartai, arba leisiantis mokiniui keliauti toliau, arba užveriantys kelią į perspektyvas bei galimybes mokslo įgavimo srityje. Taigi nenuostabu, kodėl kiekvienam egzaminai yra tokie svarbūs bei…

Kalbėjimai su šiuo autoriumi (Visi kalbėjimai patikrinti redaktoriaus)

Paauglio paveikslas literatūroje. – 10 klasės (PUPP)

Aprašymas: Šiame darbe nagrinėjama tema paauglio paveikslas literatūroje. Darbe yra remiamasi V. Goldingo knyga „Musių valdovas“ ir Vandos Juknaitės knyga „Išsiduosi. Balsu“. V. Goldingas yra pasakęs: „Gyvenime buvau ne kartą sukrėstas ir priblokštas, suvokęs, ko tik mes, žmonės, nesugebame vieni kitiems padaryti.“ Taip jis sakė ne veltui. Visi žinome posakį,…


Kodėl ribinėse situacijose paminimas žmogiškumas? – 10 klasės (PUPP)

Aprašymas: Šiame darbe aptariama kodėl ribinėse situacijose paminimas žmogiškumas? Šiam klausimui rasti atsakymą padėjo V. Goldingas „Musių valdovas“ ir J. Marcinkevičius „Mindaugas“. Darbe ne tik minimi šie kūriniai, bet ir galima rasti autorių biografijas, aptariamą laikotarpį. Žmogus, būdamas stiprus, turėdamas daug gyvenimiškos patirties, nes yra išgyvenęs daug sunkumų, ribinėse situacijose…


Kurių mano skaitytų knygų veikėjų poelgius sunku suprasti? – 10 klasės (PUPP)

Aprašymas: Šiame darbe nagrinėjama, tema, kurių mano skaitytų knygų veikėjų poelgius sunku suprasti? Remiamasi net trimis autoriais ir jų knygomis, atspindimos esminės kūriniųproblemos. Darbe naudotos knygos yra I. Meras „Lygiosios trunka akimirka“ V. Goldingas „Musių valdovas“ Sofoklis „Antigonė“. Darbe yra aprašomi ne tik kūriniai, jų pagrindiniai veikėjai, bet ir naudojamos…


Paauglių savarankiško gyvenimo apsuptyje. – 10 klasės (PUPP)

Aprašymas: Šioje kalboje aiškinamasi, kaip paaugliai siekia savarankiškumo. Nagrinėjamos aplinkybės, kurios gali apsunkinti paauglių tikslą būti individualiems. Orientuojamasi į sudėtingų istorinių situacijų ir tarptautinių konfliktų, trukdančių siekti asmeninės laisvės, analizę. Pateikus tokio kultūrinio, socialinio ir istorinio konteksto, yra remiamasi literatūra, kurios kūrybą ir plėtrą paveikė pasauliniai karai. Kalboje analizuojamos anglų…


Ar visi gali būti lyderiai? – 10 klasės (PUPP)

Aprašymas: Lyderis – tai žmogus, kuris daro įtaką kitiems. Toks žmogus nebijo prisiimti atsakomybės už kitus žmones, sugeba jiems vadovauti, padėti sunkiose situacijose bei suburti žmones dėl bendro tikslo. Lyderio užduotis yra sunki – lyderis turi prižiūrėti žmones, juos drausminti ir išlaikyti tam tikros žmonių grupės solidarumą. Dažnai tai yra…


V.Goldingo romano „Musių Valdovas“ pagrindinių veikėjų įkūnytos idėjos. – 10 klasės (PUPP)

Aprašymas: V.Goldingas – anglų rašytojas, kuris laimėjo Nobelio premiją už savo romaną „Musių valdovas“. V.Goldingas buvo mokytojas, tačiau antrojo pasaulinio karo metais jam teko tarnauti Britų laivyne ir sausumos kovose. Ši patirtis vertė rašytoją mąstyti apie gėrį ir blogį, ribą tarp žmogiškumo ir žvėriškumo, ką jam teko patirti karo metu.…


Kokios bendraamžių savybės patrauklios paaugliams ir kas gali tapti jų lyderiu? – 10 klasės (PUPP)

Aprašymas: Paaugliai – tai jauni žmonės, kurie ieško savo vietos pasaulyje. Jie jau nėra vaikai, tačiau yra vis dar priklausomi nuo savo tėvų. Paaugliai dažnai nori nepriklausomybės, nori maištauti prieš tėvų autoritetą bei nori būti patys atsakingi už save. Paauglius gali traukti tam tikri jauni žmonės, kurie turi išskirtinius asmenybės…


Meilės tema literatūroje. (2) – 10 klasės (PUPP)

Aprašymas: Meilė visame pasaulyje nuo pačių seniausių laikų – tai pats svarbiausias jausmas. Todėl nenuostabu, kad daugelyje literatūros kūrinių dažnas kūrėjas renkasi nagrinėti būtent šią, o ne kitą temą. Meilės temos literatūroje nagrinėjimas ir įrodo, koks svarbus ir ypatingas žmonėms šis jausmas. Tai reiškia, kad ši meilės tema yra ypač…


Kurie V.Goldingo romano „Musių valdovas“ veikėjai mane žavi? Kodėl? – 10 klasės (PUPP)

Aprašymas: Žmogus yra sudėtinga ir nenuspėjama būtybė, kuri gali būti tiek gera, tiek bloga. Dažnai žmonės nesusimąsto, tačiau jų veiksmai labai priklauso nuo aplinkybių. Priklausomai nuo situacijos, atsiskleidžia skirtingos žmogaus savybės. Kai žmogus yra tragiškoje situacijoje, tada jis gali daryti bet ką, kad tik išgyventų – tokiomis sąlygomis žmogus gali…


V. Goldingo „Musių valdovas“ herojaus paveikslas. – 10 klasės (PUPP)

Aprašymas: Vokiečių rašytojas Johanas Volfgangas von Gėtė yra teigęs, kad „Nebūtina visuomet būti didvyriu, bet privalu visuomet išlikti žmogumi“. Tas žmogus, kuris atsiduria sudėtingoje situacijoje ir kovoja už vertybes, moralę ir kultūrą, yra herojus. Herojaus likimas yra sunkus – jis turi vykdyti žygdarbius ir sunkius darbus, kurių paprastas žmogus nesugebėtų…

Kodėl verta pirkti iš Potemes.lt?
  • Mokomųjų kalbėjimų rašyme turime 11-ių metų patirtį.
  • Visiems kalbėjimams yra paruošti išplėstiniai planai, skaidrės, galimi egzaminavimo klausimai bei informaciniai šaltiniai.
  • Visi kalbėjimai yra pakartotinai patikrinami profesionalaus redaktoriaus!
Ką turi pasakyti mūsų klientai?