Trumpas aprašymas: Žmogus jau nuo pat mažens augdamas susipažįsta su jį supančiu pasauliu, tačiau jam, kaip augančiai ir tobulėjančiai asmenybei – to neužtenka. Žmogui reikia daugiau. Todėl literatūra dažniausiai yra viena tų alternatyvų, kuri ugdo žmogų, nors aplinkui galima rasti ir visokiausių kitokių būdų, kurie mokytų žmogų. Tad šiame kalbėjimo pavyzdyje, argumentuotai aptariamas klausimas – ar tikrai literatūra moko žmogų? Ilgas aprašymas: Literatūra – tai viena populiariausių meno rūšių, kuri ypatingai aktuali buvo jau nuo pat seniausių laikų. Literatūros kūrinių ištakų galima rasti net ir prieš mūsų erą. Tad būtent toks argumentas galėtų leisti suprasti tai, jog literatūriniai kūriniai – tai amžių išmintis. Juk literatūroje sutalpinta tai, kas buvo aktualu bei reikšminga tuo metu, kada buvo rašomi literatūros kūriniai. Taigi literatūriniuose kūriniuose pateikta informacija yra tam tikras šaltinis, kuris atskleidžia tam tikras laikotarpių tendencijas skaitytojams arba taip pat leidžia praleisti turiningai savo laisvalaikį. Būtent dėl to ne vienas žmogus tiki, kad literatūra yra vienas tų objektų, kuris moko gyventi. Mokyti gyventi – tai pateikti išsamią informaciją apie gyvenimą, mus supančią aplinką ir esminius vykstančius pasaulyje procesus. Toks mokymas gyventi orientuotas į žmogaus esybės praturtinimą. Tad šiame kalbėjimo pavyzdyje, remiantis svariais argumentais bei žvelgiant į literatūrą ir joje dažniausiai pateikiamą turinį, atsakoma į klausimą – ar literatūra iš tiesų moko žmones gyventi. Prie kiekvieno kalbėjimo galėsite įsigyti šiuos priedus: išplėstinį planą; skaidres; galimus egzaminavimo klausimus. Spauskite „Atsisiųsti“ ir pasirinkite norimus priedus. Patikrinkite ar nesiuntėm šio kalbėjimo į Jūsų mokyklą. Jeigu Jūsų mokykla jau yra užimta, parašykite mums el. paštu Potemes.lt@gmail.com, suderinsime terminą per kurį parašysime naują kalbėjimą.
12 metų padedame moksleiviams siekti aukščiausio rezultato lietuvių kalbos ir literatūros srityje.
Visa mokomoji medžiaga yra tikrinama lietuivų kalbos mokytojo - eksperto.
Siekiant sukurti jaukią mokymosi aplinką, visas procesas yra konfidencialus.